perjantai 20. toukokuuta 2016

Osa 2: Altman, pettäjä



Joo, teen tätä toista osaa niinkuin toista kertaa jo... koska olin niin tyhmä ja painoin rastia! Hienoa, Adii, kertakaikkisen hienoa... 
Tässä on puolivuotta kesänut aikahyppy, illä mun kuvat on hävinny siltä ajalta, kun Kassey ja Altman tapasivat, kun ne menivät kihloihin yms.
Mutta pidemmittä puheitta lukuiloja!


6 kuukautta myöhemmin...


Kun Altman muutti meille, kaikki muuttui. 


Puutarhakin jäi vähemmälle huomiolle, kun yritin lukea raskautta käsittelevää kirjaa, jotta saisin Altmanin kanssa lapsen. Altmanilla ja minulla oli toki paljon ikäeroa, sillä minä olin 19 ja Altman 35. Olin kuitenkin niin rakastunut Altmaniin, etten vielä tiennyt, että mikä tuo mies on juuriaan ja maineiltaan.


”Hei, kulta. Haluaisitko jo pelehtiä kanssani?” aviomieheni kysyy. Nostan katseeni kirjasta ja suljen sen hymyillen.

”Tietenkin, rakkaani”, sanoin hymyillen.


”Sinä imartelet minua”, kohottauduin ja nauroin. Altman katsoi minua ovelasti.



Lopulta kaappasin aviomieheni kainalooni ja katsoimme kattoa.



Ja sen jälkeen vaatteet saivat lähteä ja jouset saivat kyytiä, kun menimme peiton alle.



Kun olimme tulleet peiton alta pois, tunsin oloni epämukavaksi.

*Miten sinä saatoit, Kassey! Miten sinä saatoit?* Kuulin Gabrielin äänen päässäni.


”Hei, jatketaanko?” Altman kysyy. Hymyilin tekohymyä ja hivuttaudun hänen päällensä.



Suutelimme lisää ja lisää, kunnes minun oli pakko lopettaa.



Altman kuitenkin otti minusta kiinni ja painoi lähemmäs.

*Viimeinen suudelma, ja sen jälkeen lopetat ja eroat Altmanista!* Ääneni kaikui päässäni



Niinpä lopetin heti ja Altman katsoi minua oudosti, mutta lähti kuitenkin hakemaan lautasellisen syksyn salaattia.



Minä ryntäsin kylpyhuoneeseen ja lukitsin oven. Laitoin suihkun hanan täysille ja kyyneleet valuivat poskiani pitkin. Kuuma vesi virtasi ihollani, joka tuntui ihanalta. Ajattelin kaikkea muuta, kuin Altmania. Ajattelin Gabrielia ja minua, olimme pari jo eskarista lähtien… Tosin silloin se oli vielä leikkimielistä, niin kuin ykkösellä, kakkosella, kolmosella, nelosella ja vitosella, mutta kuudennella se muuttui oikeaksi kuherteluksi. Olimme pitkään pari, mutta sitten Gabrielin piti muuttaa, kun olimme seiskalla. Olin murheen murtama monta viikkoa, jonka jälkeen aloin jo käyttäytyä kuin normaali ja pidin hauskaa kaverieni kanssa.


Kun olin saanut vaatteet päälleni ja olin kävellyt keittiöön, niin Altman kaappasi minut käsivarsiensa varaan ja suuteli minua. En voinut muuta kuin vastata.



”Tuota… Näiden viimeisten kolmen kuukauden aikana, olen miettinyt, että minulla pitäisi kertoa tämä, sillä tämä on oikeastaan vakavakin asia”, Altman sanoi, kun olimme irrottautuneet.


”Ethän suutu?” mies kysyy.
”Vaikka suuttuisin, niin se ei pura rakkauttamme ja avioliittoamme”, sanoin. En silloin tiennyt yhtään, että mitä Altman oli kertomassa, tai että mihin se liittyi.




”Minulla on toisen naisen kanssa lapsi. Itse asiassa kahden naisen kanssa, minulla on jo kolme lasta”, Altman pudotti. Jähmetyin paikoilleni ja osoitin häntä.



”Et voi olla tosissasi”, kuiskasin ja nostin hieman katsettani.



”MITEN VOIT LUULLA ETTÄ AVIOLIITTOMME SÄILYISI TÄLLAISEN TIEDON JÄLKEEN?” karjuin. Altman oli avaamassa suutaan. mutta minä ehdin ensin.
”EI MITENKÄÄN! NIIN, JOTEN ALA LAPUTTAA!”


”Mutta… Mutta sinä sanoit että…”, Altman aloitti.
”Aivan sama mitä minä sanoin, en vielä tiennyt että asiasi oli niin järkyttävä!” huusin.


Raivostuin ihan toden teolla, mutta lopulta riita oli yhtä anovaa huutoa ja vihaista karjuntaa.


”Minä en enää ikinä, ikinä, ikinä, ikinä ole enää kanssasi tekemisissä!” huusi ja laitoin kädet ristiin.



Sitten riuhtaisin ne sivuille ja sormukseni lennähti seinään.


”Eikai me erottu?” Altman kysyi.
”MITÄ LUULET, PÖLVÄSTI!” karjuin.



Riitamme jälkeen Altman soitti heti taksin ja lopulta lähti.


”Altman jätti kaikki tavaransa tänne”, sanoin ääneen ja katsoin, kuinka taksin valot hiipuivat.



Lopulta menin nukkumaan ja kyynel vierähti poskelleni, kun menin peiton alle.
*Niin sitä pitää, kiitos*, Gabriel kuiskasi. Hymyilin hiukan.



Seuraavana aamuna minun oli pakko juosta jääkaapille ja ottaa vohveleiden ainekset. Kaadoin maitoa kulhoon, jossa oli kuivat aineet ja aloin vatkaamaan käsilläni. Vesi herahti kielelleni, sillä vohvelit olivat pienempänä suurta herkkuani.


Kun vohvelit lämpenivät uunissa, päätin mennä maalaamaan. Kohta kuulin pientä piipitystä.


”Herranjumala ne vohvelit!” huudahdin ja juoksin uunin luo. Uuni savusi hieman ja vohvelit olivat ihan kärähtäneitä. Ei auttanut muu kuin aloittaa alusta.


*Kaksi munaa, jonka jälkeen lisää sokeri ja maito*, ajattelin. Tiesin kyllä, että vohveleita ei tehty noin, mutta olin niin nälkäinen että minulle olisi aivan sama mitä söisin.


Heitin kaikki munan kuoret olkani yli viereiselle työtasolle.


Lopulta kaadoin maitoa leikkuulaudalle. Joo tiedän, olen sekaisin mutta ei voi mitään.


Kaadoin kaikki ainekset kulhoon ja aloin vispaamaan sitä puulusikalla. Tällä kertaa odotin uunin vieressä, jotta vohvelit eivät kärähtäisi ja kurkin välillä uunin sisään. Lopulta pääsin syömään ja vatsani oikein huusi jo ruokaa. Huokaisin nautinnollisesti, kun sain palan vohvelia suuhuni.
_____________________________________________________________________________
No, mitä luulette, tullaanko osassa mainittua Gabrielia näkemään tulevissa osissa? Julkaisen tänä viikonloppuna myös ehkä osat 3 ja 4, en tiedä. Kiitos jos luitte!

Kommenttejanne odotellen: Adrienne ja Kassey

Kysymys: Mitä pidätte Kasseystä ja hänen tarinastaan?

3 kommenttia:

  1. Häiritsi aika paljon se, että tästä tavallaan "puuttui osa välistä" eikä esim. Altmanista oltu kerrottu yhtään mitään ennen tätä. Itse olisin vaan kuvannut sen kadonneen osan uudestaan.

    Sun vahvuus on tekstin sujuvuudessa. Teksti on lähes täysin virheetöntä ja sujuvaa, sitä on helppo ja miellyttävä lukea. Kuitenkin kaipaisin vähän pohjustusta tapahtumiin. Altman olisi voinut esimerkiksi olla pari päivää hyvin poissaoleva tms. ennen kuin kertoo uutisensa. Nyt se tuli vähän äkkiä ja luonnottoman oloisesti.
    Yritän tällä sanoa sitä, että varo ensimmäisen legacyn tyyppivirhettä eli sitä, että tapahtumat etenevät ihan liian nopeasti ja mitään ei pohjusteta ennalta. Jos niin kaikesta huolimatta tuntuu väistämättä tapahtuvan, niin älä masennu. Minäkin aloitin aikoinaan simstarinat legacyn kirjoittajana ja siinä legacyssa löydettiin mies ja mentiin naimisiin muistaakseni ekojen kahden osan sisällä. Kolmannessa osassa syntyi lapsi. :D

    Ehdoton plussa siitä, että tässä legacyssa tylsän pullantuoksuisen perhearjen sijaan tapahtui jotain odottamatonta, nimittäin ero!

    Jään ehdottomasti seurailemaan tätäkin tarinaa! Jos simstarinointi kiinnostaa noin muutenkin, niin liity ehdottomasti Simstaan, simstarinoitsijoiden foorumille. Sieltä saa loistavia vinkkejä tarinankerrontaan ja yhteisö on muutenkin mukava. :) Osoite on http://simsta.boards.net/.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mull on siis ilmiselvästi pakko hieman selventää asiaa.

      Siis asia on nyt niin, että kun olin kirjoittanut sen osan, jossa oli Altmanin tapaaminen, ensipelehdintä jne. mutta! Sitten, kun olin julkaisemassa osan, niin osa kuvineen päivineen päätti karata bittiavaruuteen! Eli kaikki kirjoitukset ja kaikki kuvat mun kansiosta päätti karata bittiavaruuteen, sillä toi kone kun siinä on sims lemmikit, niin se on vähän hiastunu. Haluaisin kyl mahollisimman pian täyttää 16 tai 17... (Hyvä adrienne, koita kestää vielä 5-6 vuotta! No en!)

      Eli siis tarkemin ottaen ois ollu vähän outoo kuvata se osa uudelleen, koska Altman oli jo... Kröhöm... Kuollu vanhuuteen... Ja mun pelissä ehkä saattaa olla jo EHKÄ toinen poikaystävä... Mutta juuh. Eli ei ole mitään mahollisuuksia enää kuvata sitä osaa... Ja muutenki en tykännysiitä miehestä ku se täytti muutenki kahen päivän päästä vanhukseksi...

      "Sun vahvuus on tekstin sujuvuudessa. Teksti on lähes täysin virheetöntä ja sujuvaa, sitä on helppo ja miellyttävä lukea."
      Ties kuinka mones nää jo oot, joka sanoo noin :D Joo, muta mun kirjoittamis into alko itseasiassa siitä sillon joskus n. 6 vuotta sitten, kun luin mun ekan heppakirjan. Sillon fanitin hevosia ja simsiä... Juu, alotin simsin pelaamisen vuonna 2009. Eli silloin kun olin jtn. 4-5 vuotias. Sit mä aloin kirjoittaa jotain heppoihin liittyviä satuja, mutta vuosien varrella, mä oon alkanu kirjottaman tälläsia... Miten sen nyt sanois... Vähän realistisempia ja karuja tarinoita, joissa on kokoajan sitä vihaa ja taistelua. Niin mä sitten oon nyt alkanu kirjoittaa sims tarinaa, kaks vuotta sitten. Sillon se oloi ihan mun omaa luettavaa, mutta kokoajan mä akloin kehittyä ja nihin tuli kuvatkin. Lopulta nyt me ollaan saatu uus kone, jolla on se sims ja oon alkanu kuvaamaan ja mun haaveena on aina ollu kirjoittaa omaa sims- tarinaa. Sitten mulle tli ideana Bird. Siinä on jotain aivan muuta ideaa, kuin lässytystä ja onnellista perhe-elämää.

      Nii-ih. Koskaan en oo aikonu oikeesti mitenkään perhelässytystä ja pullanlässytystä tehä, koska kokemuksesta tiiän että se on tosi tylsää luettavaa.

      Kiva että mun tarinalla on ainaki 1 seuraaja :D

      Aionkin liittyä, mutta mä oon niin tyhkä et unihin miten sinne liitytään... Siis foorumille, oon kerra ollu yhessä roolipelipohjaisella foorumilla, mutta en ees muista enää, että iten sinne liitytään! Ääliö minä :D

      Mutta kiitos palauttavasta ja kritiikkisestä kommentista!

      Ja muuten, neljännessä osassa on 3 vuoden takainen aikahyppy, koska minä haluan niin, että on.

      Seuraavaa osaan on jo tekstit vamiina,mutta en saa aikaseksi viel hjulkaista sitä.

      Mutta kiitän ja kumarran, arvon Irvikissa!

      Poista
    2. Nyt ku mä luin ton kommentin, niin ethän sä kysyny mitään että mistä lähtien mä oon kirjottanu... hyvä Addee...

      Poista